ŞİRKET SEKRETERLİĞİ
Şirket
sekreteri olarak, şirketinizin ihtiyacı olan tüm yasal ve hukuki konularda,
uzman kadromuzla yanınızdayız.
Şirket
sekreterliği, uzmanlık ve bilgi birikimi gerektiren çeşitli konularda, firma
ihtiyaçlarının giderilmesine yönelik, firmaya özel olarak sunduğumuz
profesyonel bir hizmettir.
Şirket
sekreterliği hizmetinde, şirket yönetiminin talepleri doğrultusunda, yetkili
kişileri temsilen, bir temsil vekaletnamesi ile işlemler yapılmaktadır. Başka
bir ifade ile, şirket sekreteri, şirketi temsil eder ve tüm hukuki işlemleri
organize eder ve tamamlar. İşlemlerin sonuçlarını, şirket yetkililerine
raporlar.
ŞİRKET SEKRETERLİĞİ HİZMETİNİN
KAPSAMI NEDİR?
Şirket sekreterliği
hizmetinde sunulan hizmetler belirli konular ve alanlarla sınırlı değildir.
Şirket sekreteri olarak, şirket yetkilisinin talepleri doğrultusunda tüm hukui
ve ticari konularda destek sağlanmaktadır.
Şirket
sekreteri, şirket yetkilisinin yardımcısı gibi hareket eder. Sahip olduğu uzmanlık
ve bilgi birikimi ile, şirket yetkilisine her konuda rehberlik eder. Şirket sekreterliği hizmeti, bunlarla sınırlı
olmamak üzere, aşağıdaki gibi sayabiliriz;
Şirketin kuruluş işlemleri, şirket ana sözleşmesinin
hazırlanması ve kayıt işlemlerinin yapılması,
Yönetim kurulu, genel kurul, ortaklar kurulu, müdürler
kurulu kararlarını hazırlamak,
İhtiyaç halinde toplantı tartışmalarına katılmak ve
görüşülen kararların hukuki, yönetişim, muhasebe ve vergi sonuçları ile ilgili
katılımcılara önerilerde bulunmak,
Hisse satışı ve pay devri işlemlerini organize etmek ve
tescil sürecini tamamlamak,
Şirket satışı, bölünme, birleşme ve tasfiye süreçlerini
organize etmek ve işlemleri yapmak,
Yönetim kurulu ve genel Kurul toplantılarını planlamak,
şirket kararını hazırlamak ve tutanak tutmak,
Sermaye arttırımı, sermaye azaltımı işlemlerini yapmak,
Üye kayıtlarının yapılması ve yasal defterlerin tutulması,
Vergi dairesi, sosyal güvenlik kurumu, ticaret odası ve
diğer yasal otoriteler ile ilişkileirn kurulması,
Şubelerin kuruluş işlemleri, adres nakil işlemleri ve
kapanış işlemlerini yapılması,
Kanunlar ve mali mevzuat değişikliklerini izlemek ve
uygulanmasını sağlamak,
Muhasebe süreçlerinin takibi,
İnsan kaynakları süreçlerinin takibi ve iş sözleşmelerinin yapılması,
Avukatlar, denetçiler, ticaret bakanlığı temsilcileri gibi
harici düzenleyiciler ve danışmanlarla iletişim kurmak,
Banka, finans kurumları, emlakçılar, tedarikçi firmalar gibi
üçüncü taraflara karşı şirketi temsil etmek,
Şirketin yürürlükte olan tüm kanunlara ve mali mevzuat
gerekliliklerine uyumunu sağlamak üzere
sistemlerin geliştirilmesi ve kontolü,
İşyeri, gayrimenkul, ev, tesis, sanal ofis, makine, taşıt
kiralanması ile satın alma süreçlerini organize etmek ve firma yetkilisini
temsil etmek,
Yabancılar için oturma ve çalışma izinlerinin alınması.
ŞİRKET SEKRETERLİĞİ İŞLETMENİZE NE
KAZANDIRIR?
İşletme
faaliyetlerinin sorunsuz şekilde yürütülmesi için, kanuni yükümlülüklerin
yerine getirilmesi, belli bir bilgi birikimi ile uzmanlık gerektiren ve zaman
alan bir süreçtir. İdari işlemlerin
takib ve yapılması, işletme yönetiminin odağının, işletmenin ana hedefinden
uzakaşmasına neden olur.
Şirket
sekreterinin tecrübeleri, bilgi birikimi ve uzmanlığı sayesinde, idari işlemler
hızlı ve sorunsuz şekilde tamamlanır. İdari süreçlerde fuzuli zaman ve maliyet
kayıpları önlenir. Faaliyetlerin kanunlarla uyumlululuğu sağlanır. Bu sayede,
mali riskler en aza indirilir.
Şirket
sekreteri, şirket yetkilisine her konuda rehberlik eder. İşin ihtiyaçlarına
göre alternatif çözümler geliştirir. İşletme yetkilisine maliyet tuzaklarına
düşmemesi konusunda yol gösterir.
Etiket;
şirket, sekreter, sekreterlik, şirket sekreterliği, muhasebe sekreterliği,
hukuki sekreterlik, dışkaynak sekreterlik hizmetleri, sekreterlik destek
hizmetleri