Şirket Sekreterliği

ŞİRKET SEKRETERLİĞİ

 

 

               Şirket sekreteri olarak, şirketinizin ihtiyacı olan tüm yasal ve hukuki konularda, uzman kadromuzla yanınızdayız.

 

               Şirket sekreterliği, uzmanlık ve bilgi birikimi gerektiren çeşitli konularda, firma ihtiyaçlarının giderilmesine yönelik, firmaya özel olarak sunduğumuz profesyonel bir hizmettir.

 

               Şirket sekreterliği hizmetinde, şirket yönetiminin talepleri doğrultusunda, yetkili kişileri temsilen, bir temsil vekaletnamesi ile işlemler yapılmaktadır. Başka bir ifade ile, şirket sekreteri, şirketi temsil eder ve tüm hukuki işlemleri organize eder ve tamamlar. İşlemlerin sonuçlarını, şirket yetkililerine raporlar.

 

 

 

ŞİRKET SEKRETERLİĞİ HİZMETİNİN KAPSAMI NEDİR?

 

               Şirket sekreterliği hizmetinde sunulan hizmetler belirli konular ve alanlarla sınırlı değildir. Şirket sekreteri olarak, şirket yetkilisinin talepleri doğrultusunda tüm hukui ve ticari konularda destek sağlanmaktadır.  

 

               Şirket sekreteri, şirket yetkilisinin yardımcısı gibi hareket eder. Sahip olduğu uzmanlık ve bilgi birikimi ile, şirket yetkilisine her konuda rehberlik eder.  Şirket sekreterliği hizmeti, bunlarla sınırlı olmamak üzere, aşağıdaki gibi sayabiliriz;

              

Şirketin kuruluş işlemleri, şirket ana sözleşmesinin hazırlanması ve kayıt işlemlerinin yapılması,

Yönetim kurulu, genel kurul, ortaklar kurulu, müdürler kurulu kararlarını hazırlamak,

İhtiyaç halinde toplantı tartışmalarına katılmak ve görüşülen kararların hukuki, yönetişim, muhasebe ve vergi sonuçları ile ilgili katılımcılara önerilerde bulunmak,

Hisse satışı ve pay devri işlemlerini organize etmek ve tescil sürecini tamamlamak,

Şirket satışı, bölünme, birleşme ve tasfiye süreçlerini organize etmek ve işlemleri yapmak,

Yönetim kurulu ve genel Kurul toplantılarını planlamak, şirket kararını hazırlamak ve tutanak tutmak,

Sermaye arttırımı, sermaye azaltımı işlemlerini yapmak,

Üye kayıtlarının yapılması ve yasal defterlerin tutulması,

Vergi dairesi, sosyal güvenlik kurumu, ticaret odası ve diğer yasal otoriteler ile ilişkileirn kurulması,

Şubelerin kuruluş işlemleri, adres nakil işlemleri ve kapanış işlemlerini yapılması,

Kanunlar ve mali mevzuat değişikliklerini izlemek ve uygulanmasını sağlamak,

Muhasebe süreçlerinin takibi,

İnsan kaynakları süreçlerinin takibi ve iş sözleşmelerinin yapılması,

Avukatlar, denetçiler, ticaret bakanlığı temsilcileri gibi harici düzenleyiciler ve danışmanlarla iletişim kurmak,

Banka, finans kurumları, emlakçılar, tedarikçi firmalar gibi üçüncü taraflara karşı şirketi temsil etmek,

Şirketin yürürlükte olan tüm kanunlara ve mali mevzuat gerekliliklerine  uyumunu sağlamak üzere sistemlerin geliştirilmesi ve kontolü,

İşyeri, gayrimenkul, ev, tesis, sanal ofis, makine, taşıt kiralanması ile satın alma süreçlerini organize etmek ve firma yetkilisini temsil etmek,

Yabancılar için oturma ve çalışma izinlerinin alınması.

 

 

 

ŞİRKET SEKRETERLİĞİ İŞLETMENİZE NE KAZANDIRIR?

 

               İşletme faaliyetlerinin sorunsuz şekilde yürütülmesi için, kanuni yükümlülüklerin yerine getirilmesi, belli bir bilgi birikimi ile uzmanlık gerektiren ve zaman alan bir süreçtir.  İdari işlemlerin takib ve yapılması, işletme yönetiminin odağının, işletmenin ana hedefinden uzakaşmasına neden olur.

 

               Şirket sekreterinin tecrübeleri, bilgi birikimi ve uzmanlığı sayesinde, idari işlemler hızlı ve sorunsuz şekilde tamamlanır. İdari süreçlerde fuzuli zaman ve maliyet kayıpları önlenir. Faaliyetlerin kanunlarla uyumlululuğu sağlanır. Bu sayede, mali riskler en aza indirilir.

 

               Şirket sekreteri, şirket yetkilisine her konuda rehberlik eder. İşin ihtiyaçlarına göre alternatif çözümler geliştirir. İşletme yetkilisine maliyet tuzaklarına düşmemesi konusunda yol gösterir.

 

 

 

 

Etiket; şirket, sekreter, sekreterlik, şirket sekreterliği, muhasebe sekreterliği, hukuki sekreterlik, dışkaynak sekreterlik hizmetleri, sekreterlik destek hizmetleri